کلینیک درمان بی خوابی | بهترین دکتر برای درمان بیخوابی

کلینیک درمان بی خوابی تهران

تحت نظر دکتر مصطفی امیری با میزان موفقیت بسیار بالا در درمان بی خوابی های مقاوم به درمان های معمول

 

بی خوابی چیست؟

بی خوابی نوعی اختلال خواب است که در آن افراد یک یا چند مورد از علائم زیر را دارند:

  1. دشواری در شروع خوابیدن ( بیش از نیم ساعت طول بکشد تا فرد به خواب برود)
  2.  بیدار شدن مکرر در طول شب و مشکل در به خواب رفتن مجدد.
  3. بیدار شدن از خواب بصورت زود هنگام (صبح خیلی زود)
  4. خوابی که علی رغم ساعات کافی ولی به اندازه کافی حس تازگی و سرزندگی ایجاد نکند.

ابتدا میپردازیم به بررسی علل بی خوابی:

علاوه بر استرس، علل دیگر بی خوابی چیست؟

علل بیخوابی حاد میتوانند شامل موارد زیر باشند:

  • عوامل استرس زای بزرگ در زندگی (از دست دادن شغل یا تغییر شغلی، مرگ یک دوست یا یکی از نزدیکان).
  • بیماری های روانی و جسمانی مانند افسردگی ، بیماری دوقطبی و…
  • داروها
  • ناراحتی احساسی یا فیزیکی یا درد ( آرتروز، کمردرد ، گردن درد یا…)
  • عوامل محیطی مانند سر و صدا، نور و یا دمای غیرعادی (گرم یا سرد)
  • چیزهایی که با یک برنامه خواب معمول تداخل دارند (به عنوان مثال جت لگ یا کارهای شیفتی).

برخی علل بیخوابی مزمن عبارتند از:

  • افسردگی و استرس مزمن
  • استرس و نگرانی دائم
  • هر نوع درد یا ناراحتی شبانه
  • بیماری جسمانی
  • درد دائمی
  • سایر اختلالات خواب مانند آپنه شدید خواب و سندرم پاهای بی قرار

درمان بی خوابی

بیخوابی حاد ممکن است  حتی نیاز به درمان نداشته باشد. درمان بی خوابی خفیف اغلب می تواند از طریق تمرین عادات خواب سالم و آموزش بهداشت خواب انجام شود.

اگر بی خوابی باعث می شود که شما در طول روز به دلیل خواب آلودگی و خستگی دچار مشکل شوید، پزشک شما ممکن است قرص های خواب آور را برای مدت زمان محدودی ( برای حدود 2 هفته) تجویز کند.

داروهای کوتاه مدت می تواند به شما در جلوگیری از اثرات روزانه مانند خواب آلودگی کمک کند. بعضی از داروها ممکن است پس از چند هفته استفاده روزانه کمتر موثر باشند و نیاز به قطع این داروها باشد، اما ایمنی و اثربخشی درازمدت این داروها هنوز مشخص نشده است. از مصرف این داروها برای مدت طولانی باید اجتناب کنید.

درمان بیخوابی مزمن

ابتدا هرگونه مشکل و بیماری زمینه ای که سبب بی خوابی می شود، درمان می شود و اگر بی خوابی ادامه یابد، پزشکتان شما ممکن است درمان رفتاری شناختی را پیشنهاد کند.

رویکردهای رفتاری به شما کمک می کند تا رفتارهایی را که ممکن است بیخوابی را بدتر کنند تغییر دهید و رفتارهای جدید را برای ترویج خواب سالم یاد بگیرید.

درمان رفتاری معمولا برای درمان بیخوابی با علل روانپزشکی استفاده می شود. تکنیک های دیگری مانند تمرینات آرام سازی عضلانی، بیوفیدبک، شناخت درمانی و… می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

اگر چه این تکنیک ها نیاز به تلاش و زمان برای کار دارند، اما اینها ابزارهایی برای مقابله با بی خوابی هستند که به مردم کمک می کنند تا به حالت های نرمال خواب بازگردند.


برای بیخوابی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

برای مراجعه اولیه می توانید از پزشک عمومی نزدیک محل زندگی تان کمک بگیرید و ابتدا اقدامات کم ضرری مانند درمان های شناختی رفتاری و… را امتحان کنید و در صورتی که بهبود نیافتید به متخصص اختلالات خواب مراجعه کنید. همچنین متخصصین روانپزشکی ، مغز و اعصاب و متخصصین روانشناسی هم می توانند به شما در بهبود بی خوابی تان کمک نمایند.


فوق تخصص اختلالات خواب

دکتر مصطفی امیری

فلوشیپ فوق تخصصی اختلالات خواب از بارسلونا (اسپانیا)

 

برای کسب نوبت ویزیت به شماره های تماس موجود در پایین سایت مراجعه کنید.

 

2 دیدگاه دربارهٔ «کلینیک درمان بی خوابی | بهترین دکتر برای درمان بیخوابی»

  1. سلام به من کمک کنیدامکان حضورم درتهران نیست من اختلال ۲قطبی وافسردگی داشتم و۲مرتبه بستری شدم بیمارستان ابن سینامشهدوسابقه ی خودکشی نیزدارم متولد۶۵هستم و۱دختر۱۲ساله دارم دارومصرف نمیکنم به شدت چاق هستم وزنم ۸۵وقدم ۱۷۴هست بدنم به شدت دردمیکنه ازفرق سرم تا نوک پام بی خوابی شدیددارم وشبها نمیتونم بخوابم وروزمیخوابم ازتون عاجزانه میخوام کمک م کنیدداروهای اعصاب وروان روهمه مدلش روخوردم واثری بجزچاقی نداشته وهمچنین قرصهای خواب اصلااثرنداره کمک م کنید

  2. سلام. پسر هفت سال و نیمه ای دارم که از حدود چهار سالگی موقع تب یا خوابیدن در جای گرم علائم وحشت در خواب از خود نشان می دهد. به طرز وحشتناکی بین خواب و بیداری برای حدود ده دقیقه به شدت می ترسد. آرام و قرار ندارد. موهایش خیس عرق است. ممکن است فریاد بزند و انگار از خواب بیدار نمی شود. به من و پدرش نگاه می کند ولی از ما از زمین از همه چیز می ترسد و با وحشت به این طرف و آن طرف می رود. تنها کاری که می کنیم این است که سعی میکنیم با در آغوش گرفتن، آب دادن و… کمی دمای بدنش را پایین بیاوریم. معمولا در ساعت اول خوابش ایجاد می شود. خیلی تجربه ی بد و وحشتناکی ست. لطفاً کمکم کنید. امکان حضور در تهران آن هم با این شرایط کنونی وجود ندارد. لطفا راهنماییم کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا