جدیدترین درمان ترس از ارتفاع و ترس از پرواز

سلام در این مطلب به معرفی کلینیک پیلوسکا می پردازیم

اولین کلینیک واقعیت مجازی در کشور که بیش از هرچیزی در زمینه ترس از ارتفاع و ترس از پرواز فعالیت می کنه

واقعیت مجازی در ترس پرواز چگونه اثر می کند؟

درمان با واقعیت مجازی برای ترس پرواز , درمانی است که بر قرار گرفتن در معرض فوبیا است.

در این درمان با استفاده از هدست واقعیت مجازی در کلینیک پیلوسکا, تجربه واقعی پرواز توسط فرد حس میشود. فرد واقعا حس می کند داخل هواپیما نشسته است، صدای موتور هواپیما را می شنود و بلند شدن هواپیما را تجربه میکند.

مراجعه کننده در محیط واقعیت مجازی شبیه پرواز واقعی هواپیما قرار می گیرد و علاوه بر قرار گرفتن در معرض ترس از پرواز، علائم اضطراب و ترس از هواپیما را تجربه می کند.
سپس تحت نظر درمانگر در کلینیک پیلوسکا، راهبردهای آرامش بخش، تمرکز ذهنی، مدیریت استرس و … را تمرین می کند. همچنین درمانگر ارزیابی دقیق و تغییر تفکر را آموزش می دهد.

ترس از سوار شدن هواپیما

تحقیقات گسترده و مستقل نشان داده است که درمان واقعیت مجازی یک ابزار موثر در درمان ترس از پرواز است.

ترس از پرواز در صورت درمان نشدن می تواند منجر به اجتناب کامل از سفر هوایی و از دست رفتن موقعیت های مسافرت شخصی و کاری شود.

درمان ترس از پرواز از طریق واقعیت مجازی بوسیله سلسله مراتب قرار گرفتن در معرض هواپیما و با یک روش سیستماتیک انجام می شود که در آن درمانگر همیشه کنترل سرعت درمان و میزان قرار گرفتن در معرض را انجام می دهد.

همانطور که افراد مهارت های شناختی و رفتاری را یاد می گیرند که آنها را قادر به مدیریت اضطراب خود می کند. سپس درمان گام به گام تکرار و تقویت می شود تا زمانی که فرد بتواند سطح اضطراب و ترس خود به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

در ایران, درمان واقعیت مجازی در درمان ترس از ارتفاع و ترس از پرواز (فوبیای پرواز) در کلینیک واقعیت مجازی پیلوسکا در دسترس است.


برای تماس با کلینیک واقعیت مجازی پیلوسکا ، اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا